Sık dur kalkların olduğu ve manevraların yapıldığı şehir içi yollarda konfor, uzun ömür ve güvenlik sağlamak için gelişitirilmiş, üzerinde M+S işaretini taşıyan dört mevsim kullanılabilen bir ön aks şehir içi otobüs lastiğidir.
Hava ve yol durumuna göre çekiş aksında da kullanılabilir. Tüm akslarda kullanım için uygundur.
Özel geliştirilmiş sırt karışımı, araları lameller ile bölünmüş dört geniş çevresel rib ile şehir içi kullanımda üstün performans ve uzun ömür sağlar.
Zikzak kanallar ile desen üzerine yerleştirilmiş ince lameller birer tutunma elemanı olarak iş görür. Islak zeminde çekiş ve güvenlik sağlar.
Farklı büyüklüklerdeki blok dizilimi ile azaltılmış desen gürültüsü sunar.
Üç çevresel oluk ile etkin su/çamur/kar tahliyesi sağlar.
En iyi hale getirilmiş omuz genişliği ve diş derinliği ile uzun ömür ve düzensiz aşınma direnci.
Sürtünmelerden dolayı oluşan aşınmaları kontrol edebilmek için yanaklara yerleştirilmiş aşınma göstergeleri.
Özel sırt karışımı ile sık dur kalklarda üstün yol tutuş ve aşınma direnci.
Duraklara yaklaşırken gerçekleşebilecek kaldırım sürtmelerine karşı güçlendirilmiş yanaklar.
Listedeki lastiklerin , Avrupa Birliği Lastik standartları endeksine göre yakıt tüketimi, fren mesafesi, ses seviyelerini belirten değerleri de listede görebilirsiniz.
Daha detaylı lastik bilgileri için lütfen detay butonuna tıklayınız.
Bu diyagramı kullanarak lastiklerin yakıt tüketimini nasıl etkilediğini görebilirsiniz. Yakıt etkinliği A (en etkili) ve G (en az etkili) arasında derecelendirilir.
Lastik ömrü boyunca 80 litreye kadar yakıt tasarrufu yapın. Bu değer A-sınıf lastik kullanarak 80 km/s hızda seyreden araç için geçerlidir.Bu lastikler, G-sınıfı lastiklerden %7.5 daha az yakıt tüketir.
Sonuçlar araç tipi veya hava koşullarına göre değişebilir ancak performans değerleri kanıtlanmıştır.
YENİ LASTİK ETİKETLEMESİ?
ISLAK YOLDA FRENLEME KARŞILAŞTIRMASI
Bu tablo bir lastiğin ıslak koşullarda ne kadar iyi fren yaptığını derecelendirir. Performans aralığı A (en güvenli, en kısa mesafede durma) ile G (en güvensiz, en uzun frenleme mesafesi) arasındadır. 4 otomobile kadar durma uzunluğu daha kısa. 4 adet A-sınıfı lastik bulunan ve 80km/s hızla seyreden bir araç için fren mesafesi G-sınıfı lastiklerin takılı olduğu araçtan 18m ya da %30 daha az olabilir.
(1) Performans ölçümü 1222/2009 CE Yönetmeliğine uygun olarak yapılmıştır. Avrupa Komisyonu Etki Değerlendirmesi SEC (2008) 2860.
YENİ LASTİK ETİKETLEMESİ?
DIŞ SES SEVİYESİ KARŞILAŞTIRMASI
Bu diyagram, lastik ses seviyesini desibel (dB) olarak gösterir. 3 dalga resimli şema, gelecek Avrupa seviyelerine göre oranlarını gösterir. Otomobil dışından duyduğunuz lastik sesi otomobil içinden duyduğunuzla ilişkili değildir…
Üç siyah dalga=yüksek ses seviyesi ancak şu anki EU seviyesine uygun.
İki siyah dalga=ortalama ses seviyesi gelecek seviye ve 3dB aşağısı arasında.
Bir siyah dalga=düşük ses seviyesi 3dB ve gelecek seviye arası.
YENİ LASTİK ETİKETLEMESİ?
LASTİK SEÇERKEN BAŞKA NELER ÖNEMLİDİR
Etiket iyi bir başlangıç, ancak üç farklı performans faktörü de sizin için aynı derecede önemli:
Uzun lastik ömrü: Uzun vadede uzun ömürlü bir lastik size daha ucuza mal olabilir. Diğer bir lastikle karşılaştırıldığında, doğru lastik size bir yıldan fazla ekstra sürüş sağlayabilir.
Virajlarda yol tutuş: Kazaların %25'i (4) virajlarda olur.
Kuru yol: Kazaların %70'i (4) kuru yollarda olur.
YENİ LASTİK ETİKETLEMESİ?
BENİM İÇİN NE İFADE EDİYOR?
1 Kasım 2012'den itibaren, otomobil ve hafif ticari araçları için Avrupa'da satılan bütün lastiklerde yeni özel etiketler bulunacak. Her bir etiket o lastik ile ilgili bazı temel performans değeri hakkında bilgi verecek. Dolaysıyla şimdi lastik alışverişi yaparken daha bilinçli seçim yapabileceğiz.
Daha iyiye doğru değişim...
Yeni etiket sistemi bir çok avantaj sağlamak üzere tasarlanmıştır. Hepimiz için yol güvenliğini artırmayı, daha iyi yakıt ekonomisi sunmayı ve çevreye olumsuz etkimizi daha da azaltmamızı amaçlar.
Bir bakışta karşılaştırma...
Bundan sonra lastikleri 3 temel kritere göre karşlaştırabileceksiniz:
- Yakıt tüketimi (çünkü her 5 depo yakıtın biri lastikler tarafından kullanılır)
-ıslak zemin yol tutuşu (temel güvenlik faktörü)
-dış lastik sesi (aracınızın lastikleri yolda ilerlerken dışarıdan duyulan sesi)
Yeni kanun ayrıca 1 Temmuz 2012 ve sonrası üretilen bütün otomobil, hafif ticari araç, kamyon ve otobüslerde bulunan lastikleri kapsamaktadır.
Lastiklerin karşılaştırılmasında fiyattan daha önemli şeyler vardır:Lastik alışverişi yaparken, gerçekleri hızlıca bilmek istersiniz. Seçiminizin güvenliğinize, dünyaya ve çevrenizdekilere etkisi ile ilgili tarafsız bilgi talep edersiniz. Petlas, etiketlerin doğru yönde atılmış bir adım olduğunu düşünmektedir. Sizin için bu, genel olarak lastik performansının daha da iyiye gideceği anlamına gelmelidir.